V prenovljeni aplikaciji Erar se pojavljajo napačni podatki o transakcijah
Po zagonu prenovljene aplikacije Erar so številni predstavniki medijev med preizkušanjem delovanja aplikacije pri družbi GEN-I, d.o.o. naleteli na nenavadno veliko število nakazil fizičnim osebam, med njimi tudi takih z izjemno visokimi zneski, v enem primeru celo v višini 20 milijonov evrov. Tovrstna nakazila domnevnim fizičnim osebam razumljivo vzbujajo sume glede upravičenosti takih transakcij.
Po kratkem pregledu, kolikor smo ga v manj kot enem dnevu od objave prenovljenega Erarja uspeli izvesti, v družbi GEN-I ugotavljamo, da gre pri tovrstnih prikazih očitno za napako v delovanju sistema Erar. Ta žal povsem neupravičeno meče slabo luč na transparentno poslovanje družbe GEN-I.
Sistem Erar v primerih, ki so bili do zdaj izpostavljeni v javnosti, številna nakazila pravnim osebam prikazuje kot nakazila fizičnim prejemnikom. O tovrstnih napakah smo v preteklosti že opozarjali prek odgovorov na posamezna novinarska vprašanja. Pri tem ob prvem pregledu izpostavljenih transakcij ugotavljamo, da gre v vseh primerih za identično napako prikaza podatkov na strani upravljalca spletne platforme, ko se prikaz objavljenih podatkov ne ujema z dejanskimi podatki pri izvršitvi plačil. Posebej izpostavljamo še očitno napačen prikaz v sami platformi, ki posamezne transakcije napačno in neresnično opredeljuje kot nakazilo fizičnim osebam; kljub temu, da so bila vsa nakazila izvedena pravnim osebam, kar potrjuje priložen izpis samega potrdila o nakazilu.
Tako v preteklih primerih napačnih objav kot danes ne moremo prevzemati odgovornosti za sistemske napake Erarja, ki sprožajo negativno publiciteto v povezavi z našim podjetjem. Istočasno se sprašujemo, kdo bo zavezancem zaradi objave napačnih podatkov, ki je posledica sistemskih napak, za katere odgovarja upravljalec spletne platforme Erar, poravnal škodo zaradi okrnitve poslovnega ugleda družb, ki jo takšen napačen prikaz podatkov povzroča.
Odgovor na vsa odprta javna vprašanja glede nepreglednega števila vseh transakcij, objavljenih v prenovljeni aplikaciji Erar, bi zahteval nesorazmerno veliko časa za fizično pregledovanje in obdelavo zelo velike količine podatkov.
V tem pojasnilu želimo izpostaviti najočitnejši primer napačnega zapisa v aplikaciji Erar. Pri transakciji dne 28. 3. 2022 v znesku 20 milijonov evrov je v Erarju to nakazilo razvidno kot plačilo neznani fizični osebi. Gre za očitno napako v prikazu podatkov na strani izvajalca objave Erar, saj gre za plačilo glavnice za obveznice GE02 Centralni klirinško depotni družbi. Skladno z julija 2018 javno objavljenim Prospektom za uvrstitev obveznic družbe GEN-I, z oznako GE02, v trgovanje na organiziranem trgu, je bila družba GEN-I zavezana izplačati glavnico obveznic dne 28. 3. 2022. Skupna nominalna vrednost celotne izdaje obveznic je znašala 20.000.000,00 EUR, kolikor je tudi vrednost omenjenega nakazila Centralni klirinško depotni družbi.
Sistem Erar, na katerega delovanje v družbi GEN-I nimamo vpliva, v navedeni javni evidenci napačno ni prepoznal navedbe poslovnega partnerja in namena plačila, ki sta sicer pravilno navedena v okviru izvedenega nakazila.
Z namenom dodatne razjasnitve dodajamo kopijo dokumenta s pregledom prometa, v katerem je jasno razvidno, da je bil pri nakazilu pravilno naveden tako prejemnik kot tudi namen plačila:
Po opravljeni analizi izpostavljenih transakcij zagotavljamo, da so bile vse opravljene na enak način in z enakimi vnosnimi podatki. Zakaj se je pri nekaterih transakcijah v javni evidenci očitno zaradi sistemske napake delovanja same javne baze pojavila napaka, žal ne vemo, saj nismo ne skrbnik ne upravitelj javnih sistemov. Prav tako ne moremo dajati pojasnil v imenu upraviteljev teh javnih evidenc.
V družbi GEN-I obžalujemo, da je v prenovljeni aplikaciji Erar očitno prišlo do tako velikega števila napačnih zapisov, saj le-ti vzpostavljajo ravno nasproten učinek od želenega. Namesto transparentnosti transakcij zaradi napačnega zapisa podatkov ustvarjajo veliko zmedo, ki nekaterim spletnim anonimnežem zdaj ponuja odlično podlago za ustvarjanje zavajajočih lažnih objav, v katerih lahko kot dokaz za sicer popolnoma izmišljene neresnične trditve o milijonskih nakazilih fizičnim osebam citirajo kar Erar oziroma objavljajo zaslonske slike s te aplikacije, ki pa ne odraža resničnega stanja izvedenih nakazil. V izogib ustvarjanju nadaljnje škode smo javno pozvali skrbnika in upravljavca sistema Erar, naj tovrstne napake v sistemu v najkrajšem možnem času odpravi.
Družba GEN-I bo v primeru nadaljnjih napačnih objav podatkov primorana uporabiti vsa pravna sredstva za zaščito poslovnega ugleda družbe.