Račun za zemeljski plin izdamo med 5. in 15. dnem v mesecu za preteklo enomesečno obdobje. Ko so ti računi pripravljeni, jih pošljemo zunanjemu izvajalcu, da jih natisne in preda Pošti Slovenije, d.o.o., ki jih dostavi najkasneje v treh delovnih dneh po prevzemu. Digitalno izdane račune pa takoj po izdaji naložimo v vašo spletno banko ali na portal Moj GEN-I, istočasno ga prejmete tudi na elektronski naslov.
Prednost digitalnega prejemanja računov je, da praviloma ni zamika med datumom izstavitve računa (dobavitelj) in datumom prejema računa (stranka), medtem ko je pri fizićnem prejemanju potrebno datumu izstavitve računa (dobavitelj) dodati vsaj še 3,5 ali več delovnih dni za dostavo s strani Pošte Slovenije (odvisno od vikendov, praznikov in drugih dela prostih dni).
Vse obveznosti lahko poravnavate na običajne načine – prek različnih bančnih poti (spletna banka, prek SEPA direktne obremenitve - trajnik) ali na izbranem mestu za fizično plačilo položnic. Svetujemo vam, da si uredite brezskrbno plačevanje preko trajnika z enim klikom na portalu Moj GEN-I.
Seveda. Odločite se lahko za prejemanje skupnega računa, poleg tega lahko združite račune tudi za več merilnih mest posameznega energenta. Tako si zagotovite večjo preglednost nad stroški in prihranite pri provizijah za plačilo položnic.
Prejemanje skupnega računa si lahko enostavno uredite na portalu Moj GEN-I. Lahko pa nam tudi pišete na plin@gen-i.si oziroma elektrika@gen-i.si in nam sporočite, katera merilna mesta in/ali energente želite plačevati na skupnem računu. Pogoj za prejemanje skupnega računa je, da je podpisnik pogodb za vsa merilna mesta in/ali energente isti.
V primeru rednega mesečnega oddajanja števčnega stanja se na vaših računih že upošteva vašo dejansko porabo zemeljskega plina. Če pozabite sporočiti števčno stanje ali če plačujete zemeljski plin po ocenjeni porabi, bo poračun opravljen, ko prejmemo nov odčitek vašega števčnega stanja. Zanj lahko kadar koli poskrbite sami, sicer pa je za odčitavanja pristojen operater distribucijskega sistema, ki odčitek popiše vsaj enkrat na leto. Poračun je torej opravljen najmanj enkrat na leto – po pridobitvi podatkov o odčitku s strani operaterja distribucijskega sistema.
Kvartalne račune lahko izdajamo le za tiste stranke, ki so uvrščene v odjemno skupino CDK1, in za katere prejemamo obračunske podatke s strani operaterja distribucijskega sistema na vsake 3 mesece. Če podatke prejemamo mesečno, izstavljamo račune vsak mesec.
Kvartalni obračun se izvede v rednih obračunskih obdobjih: januar–marec, april–junij, julij–september in oktober–december.
Reklamacijo je potrebno podati v pisni obliki, najbolj enostaven način pa je prek portala Moj GEN-I ali na naš elektronski naslov plin@gen-i.si.
Trajnik lahko preprosto uredite na portalu Moj GEN-I. Če portala še ne uporabljate, vam svetujemo, da svoj uporabniški račun ustvarite še danes. Portal ponuja številne prednosti digitalnega poslovanja, kot so pregled nad porabo in plačili, hitra oddaja števčnega stanja, enostavna komunikacija z našimi svetovalci, spremljanje akcijskih ponudb in še mnogo več.
GEN-I kot dobavitelj lahko vpliva le na ceno zemeljskega plina, ostale postavke računa pa so zakonsko določene s strani Vlade Republike Slovenije in Agencije za energijo. Te postavke so pri vseh dobaviteljih enake:
- znesek za distribucijo (pavšal, poraba) in meritve,
- Prispevek za SPTE in OVE (po 377. členu EZ-1),
- Prispevek za PEU (po 317. členu EZ-1),
- okoljska dajatev CO2,
- trošarina.